Őri András

Mit tud baromi jól a WordPress?

Gyorsan kell az első oldalra kerülni? Használj Wordpresst!

A jelenlegi SEOnak kellenek a cikkek, a releváns tartalmak, amik az értékesítő oldalra hivatkoznak, ezzel erősítve azt. A webáruház helyzetbe hozásához mindig használtam blogot, ami a kiegészítő kulcsszavakra támogatást nyújtott a webáruházaknak.

Jelen helyzetben a konkurenciánk annyira erős és az elmúlt fél, háromnegyed évben, amíg nem foglalkoztunk a keresőoptimalizálással annyira beette magát a Google első 10 helyébe, hogy a blog bizonyos tekintetben erősebb eszközömmé kezd válni, mint maga a webáruház.

A webáruházban a termékeink egyénileg jól teljesítenek, a termékfotóink meg egyszerűen csodásan, de amikor egy laikus vásárló szeretne egy ventilátort venni, akkor nem fogja tudni, hogy őneki egy Vents MA V kell, hanem jóval általánosabban keres és olyankor a konkurenciát kapja meg.

Kínos, mert nem nálunk vásárolnak.

Nos, a WordPress alapú céges honlapon viszont elkezdtem olyan cikkeket írni, amik jól meghatározottan egy-egy kulcsszóra vannak optimalizálva, és ezek a cikkek bizony elég hamar, olyan egy-két nap alatt az első oldalra kerülnek. Jelenleg egy lakásszellőztetéses és egy ventilátoros kampányt folytatok, amikben sok az átfedés, de az erről írt, alapvetően termékajánló jellegű cikkek egyre jobban teljesítenek.

És ebben nincsen semmi ördöngösség, leszűrőm előre a használni kívánt kulcsszavakat, keresgélek kicsit a témában a neten, iszok egy kávét, írok egy kb. A4 terjedelmű vackot, amit cikknek hívok, rakok hozzá pár stockfotót és kész. A többit a WordPress intézi, az All in one SEO pack addonjával.

És ezzel egyszerűen nem tudok versenyezni. Megoldás lehetne, hogy a webáruházat WordPress alapra hozom, csak a SEO miatt? Lehet, de a főnököm nem menne bele, az fix. De egyre inkább érik bennem a gondolat, hogy kipróbálok egy teszthonlapot, pár hasonló termékkel, hogy milyen eredményt érhetnék el vele.

Nehézkes váltás

Azért így lassan egy hónap után el kell mondani azt is, hogy az előző beszámolómban leírt kármentés nagyon megerőltető volt. Egyszerűen minden fegyvert be kellett venni a canonical url-től, a rendszeres manuális webhelytérkép beküldésekig. Az elmozgott termékeink rengeteg 404 hibát generáltak, amit megpróbáltunk a robots.txt manipulálásával kezelni, de ettől a találati listában megmaradtak, viszont azt írta a kereső, hogy a robots.txt által letiltva.

Végül 301 átirányítással igyekeztünk orvosolni a problémát, ami úgy tűnik, hogy végül meghozta a várt eredményt, a “növekvő számú hiba” címkéjű webmastertools üzenet, amire heteken keresztül minden nap ébredtem eltűnt.

Ha webáruház termékeket tesztek fel, azt ajánlom, saját őrömön kitanulva a dolgot, hogy az URL készítő alkalmazásotokat nagyon okosan állítsátok be. Nem érdemes kategóriát beletenni az URL-be, nem érdemes bármi plusz infót, ami a honlapon belüli navigációt mutatja, mert amikor átmozgatsz egy terméket helyből kapsz egy duplikációs hibát. Oké, canonical URL megadásával javítható, de tömeges átmozgatáskor ez nagyon pepecs meló lenne (én csak tudom).

A másik életbevágó dolog, hogy jó eséllyel a terméknevedből képzed a H1 és a title tageket az oldaladon, illetve ez az alapja az URL-nek. Mielőtt feltöltesz egy terméket háromszor ellenőrizzed a nevét, ne kelljen egy hét múlva megváltoztatni, mert addigra indexelve lesz, az indexelt URL átíródik, és innen visszatérhetünk az eltűnt termék onnét meg a canonical és 301 megoldásokhoz.

Címkék: ,

— 2001 óta írom ezt a blogot. Alkalmazott grafikusként, programozóként dolgozom és munkaidőn kívül a kislányommal és a feleségemmel töltöm az időmet. Megtaláltok a Twitteren (@oriandras) és a Facebookon is.